Blodprov, badhus och halloweenpumpa

Tro det eller ej men jag har jobbat inatt oxå!Och har en natt till, sen är det helg och då ska jag äntligen få sova i min säng, jag längtar! :-)

Imorse när jag slutade jobba fick jag traska upp till R´s kontor och hämta barnen. De hade följt med honom till jobbet och varit där ca 1/2 timme(det är ju höstlov och man vill att de ska få vara hemma).Barnen älskar iallafall att få vara på pappas kontor och rita och dricka chokladmjölk. Ja, de har en sånn där kaffeapparat med massa olika sorters kaffe och chokladsmaker och varje gång barnen ska hälsa på  pappa R´s jobb vill de ha varm chokladmjölk. :-)


När vi kommit hem fick jag snabbt slänga i mig lite frukost och hoppa in duschen vi hade klipptid till barnen att passa. samt lite andra små ärenden.Angelica  ringde när vi var  i stan och vi bestämde oss för att luncha tillsammans med henne och Izabelle. Det har blivit mycket lunchande på stan de sista dagarna, men det är ju lov. ;)


Kl 15.10 hade jag en tid på vårdcentralen för att  ta blodprov och kolla upp eventuell allergi. Det var meningen att barnen skulle följa med dit men Angelica undrade om de inte hellre ville följa med till badhuset. Vad tror ni att de svarade? Det var bara till att snabbt köra hem och packa badväskan. :-)

Jag kunde i lugn och ro bli stucken på vårdcentralen utan barnen som publik. Skönt!
Om ca 2 veckor får jag veta om jag är allergisk.


Efter ett par timmar började jag undra var barnen och Angelica blev av, de skulle bli hemskjutsade. Men det visade sig att de hamnat på Mc Donalds. Två glada och trötta barn kom så småningom hem med både ballong och en bok (för engångs skull en vettig sak i Happymealet). Tack min goa vän för att du är så gullig! :-)


R var jätte sur när han kom hem, han hade tappat sin cykelnyckel och cykeln står låst med ett mc lås som han inte har någon extra nyckel till =(
Hoppas att det löser sig, han ser iallafall lite gladare ut nu. =) Han har precis gröpt ur en pumpa och skurit ut ögon och mun, kanske har han tagit ut lite aggressioner på den, he,he ;)

Imorgon är det ju dax för den stora Halloweenfesten=) E fyllde år för några veckor sedan och ska nu ha kalas för sina vänner. Ca 15 barn ska storma huset imorgon..... önska oss lycka till!
 
Imorgon ska det handlas och förberedas. Oj, kollade just klockan snart dax att gå till bussen igen...... *suck*




 


Kommentarer
Postat av: Stina

Hej!

Lycka till imorgon, hoppas att ni får en kul fest!

2008-10-31 @ 09:30:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0