Fredag, Lördag, Söndag....... =)

Hallå, hallå!
Dåligt uppdaterat här, fy skäms på mig! ;)
Det får bli en liten resumee nu istället.

FREDAG

Jobbade natten mellan Tors- Fre. R är ledig på Fredagar, han är pappaledig då. E var i skolan som vanligt. 
Fredagar är så mysiga för då kan vi ägna förmiddagarna åt minstingen.
Jag tror att det är väldigt viktigt att göra det, särskilt eftersom att vi har 2 flickor som är väldigt tajta. De behöver lite egentid och vara ifrån varandra. Visst det är bra att de är tajta, men det blir även en hel del bråk mellan dem.

Iallafall bestämde vi oss denna Fredag för att åka till Andys lekland. Perfekt för T som har mycket myror i kroppen. Blev mycket lek och idag vågade hon för första gången sig på den blåa rutschkannan. För er som aldrig varit på Andys kan jag berätta att det är en rutschkanna som mer eller mindre är som ett stup. ;-) Inte änns jag vågar upp i den, jag har bara åkt den gröna som är för de lite fegare. ;-)
Men både R och "lillan" kastade sig ut för den. Ja även vi vuxna tycker att det är kul att vara där.;-)
Vi passsade på att luncha där oxå. pizza för oss och pannkakor till T. sedan blev det kaffe, festis och choklad bulle/ glass till efterrätt.



Sedan åkte vi och hämtade E i skolan och körde iväg igen för att skaffa lite saker till E´s Halloweenfest på Fredag. Jag tror att jag och R tycker att detta ska bli lika kul som barnen. Ha,ha

sedan snabbt hem och laga middag och samtidigt hjälpa E att göra sig iordning för att gå på disco.


Hämtade E på discot, tittade sedan lite på Idol innan jag tog jag bussen till jobbet för att jobba min tredje natt i rad.

LÖRDAG

Missade bussen hem från jobbet, men ringde min egen taxi kille som var där på 10 minuter ;). Passade under tiden på att springa in på närmsta cafée och köpa med lite frallor till frukost. :-)

sedan bestämdes det att jag och E skulle åka in till stan på eftermiddagen för att gå på bio och se Mamma Mia. Jag som redan hade sett den ville gärna se den igen och E ville hemskt gärna bli min date ;-)

Lilla T ringde mormor och morfar och frågade om hon fick komma och spendera Lördag eftermiddagen hos dem.
R var hemma och tentade. Fick svar direkt ,VG :-)Bra jobbat, så nu kan han ta det lugnt på kvällarna kommande vecka. Nästa kurs börjar inte förränns v 45 :-).

Mamma Mia var lika bra denna gång ;-) och E älskade den. Innan biobesöket hann vi gå en runda på stan och lyssna på lite musik, det var insamling rosabandet. Vi hann även även med en fika och så klart handla lite godis och dricka till filmen. Det var vekligen mysigt att ha denna tid tillsammans, bara vi två. :-)



sedan bussen hem och äta kvällsmat och en trött dotter somnade.Förresten två trötta döttrar. Den lilla hade blivit hämtad av pappa.

Och bussen till jobbet igen..... *suck* den  fjärde i ordningen. Så många har vi aldrig i schemat, men detta var extra.


SÖNDAG (idag)

Idag hann jag med bussen + handla med mig frallor. Låååång frukost. Vi såsade runt här hemma och och kl var nog närmre halv tolv (ny tid)  så ringde det på dörren, barnen hade inte änns klätt på sig utan sprang runt i pyjamas. Det var en kompis som ville leka med flickorna. Flickorna fick fart och kom i kläderna :-)

Eftermiddagen har tillbringats med familjebak. Vi har bakat avhuggna fingrar *fniss* till halloweenfesten/kalaset. :-)
de blev ganska läskiga faktiskt men smakade gott iallafall ha,ha,ha.

Nu har barnen gått och lagt sig och jag sitter faktiskt här med ett glas rödvin, ja jag vet det är Söndag men nu är jag ledig idag och imorgon, så nu är det min Lördagkväll. ;-)  Och imorgon kan jag och barnen dessutom sova länge, för nu är det höstlov för barnen. Så skönt! :-))

Ha en skön kväll! Kram/ J






Kommentarer
Postat av: Anna

Fingrarna blev ju jätte bra!Ha en skön kväll KRAM Anna

2008-10-26 @ 22:24:05
Postat av: Anonym

Men, vad kul att du börjat blogga (igen) och du har lyckats hålla detta hemligt?! Jag är ju inte så uppmärksam av mig så jag såg inte din bloggadress när jag läste kommentaren utan det var faktiskt Martin som uppmärksammade den! Men nu har vi hittat hit! Ska bli kul och spännande att få följa din vardag också :) !

Kan jag länka hit från min sida?



Kram Pernilla

2008-10-26 @ 23:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0