Barbacka och bio

Sovit i min egen säng inatt, ja jag har alltså inte jobbat ;)
Så härligt!!! Det blev en härlig sovmorgon. Barnen är så snälla, de väcker mig inte änns på morgonen utan går snällt upp och leker eller sätter på Barnkanalen. Jag vet inte om det är så att de vet att det inte är lönt att väcka mig *fniss*.
Imorse vaknade jag av att E kom in med telefonen, det hade visst ringt........
Det var min vännina som undrade om vi var pigga på att träffa henne och hennes dotter. Klart vi ville! :-)

Frukost, en dusch osv, sen var vi stan och mötte upp våra vänner. Blev några rundor ut och in i affärer och lite nya kläder till barnen fick följa med hem. Egentligen är deras garderober redan överfyllda och det är jag som behöver uppdatera min garderob......men, men det är så kul att handla till flickorna :-)

När vi var trötta på affärerna (läs barnen ;-)   ) traskade vi bort till Barbacka och åt lunch och fikade. Ost och skinkpaj med sallad till mig och pannkakor till barnen och lite fika efteråt.
Sedan skulle barnen pyssla och göra Halloweenmonster, men när vi gick upp för att göra det så upptäckte vi att de hade slutat för dagen. synd! :-(
Men musikskolan var där och spelade instrument och barnen fick gärna prova på att spela.......så nu har flickorna testat cello, fiol, harpa och elbas. Tjejen som hjälpte till sa att T verkade ha talang för fiol......



Imorgon jobbar både jag och R dag så mormor ska ställa upp som barnvakt (eftersom det är höstlov). Så efter stadsbesöket skjutsade jag barnen dit, de ska sova över där inatt så vi slipper köra så tidigt imorgon.

När vi nu hade lyckats få barnvakt tyckte vi att det var synd om vi bara skulle sitta hemma och "slösa bort" vår barnfria kväll, så det fick bli bio ikväll igen. De sista 3 veckorna har jag varit på bio 3 gånger, villket säkert är mer änn vad jag varit på det senaste året eller ännu mer. Vi har inte alltid så lätt att få barnvakt, då vi förrutom mina föräldrar har långt till släkten och möjliga barnvakter. Våra vänner har nog med sina egna barn.

Iallafal, idag såg vi Patrik 1,5 den var helt klart sevärd, lite sorglig men mest rolig. Det blev många skratt. Och självklart blev det en stor påse godis idag igen. *suck*Jag måste verkligen ( eller vi) måste verligen skärpa mig (oss), jag är nog mer eller mindre sockerberoende. Varje kväll möts jag och R vid skafferiet dörren öppnas, dörren stängs och 10minuter senare är man där och rotar och ser om det verkligen inte finns något gott, kanske man missade något sist man öppnade...... R säger iallafall på vägen till bion, att vi kanske borde skippa godiset idag. Man kan väl inte gå på bio utan godis,tycker jag !(jo möjligen om man har popcorn eller chips då ;-)  )
Det kanske man kan, men nej, det vore inte det samma.........
Nya tag en annan dag eller en annan eller tja jag borde iallafall. ....           


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Nej, det är klart att det ska vara något tilltugg till bion! Absolut! :) Vill härmed också meddela att vi gärna ställer upp och är barnvakter till flickorna när helst det behövs - det hade bara uppskattats här hemma!



Kram Pernilla

2008-10-27 @ 21:53:45
URL: http://pillao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0