Mörker och kyla

Skulle hoppa in i duschen imorse........ISKALLT! R går in i tvättstugan för att kolla värmepumpen. Det lyser avbrott på en röd lampa. R försöker starta pumpen flera gånger och den går igång någon minut sedan kommer avbrottet igen. Jaha, *suck* då kom det som vi väntat på så länge.......värmepumpen har lagt av. Som sagt detta var väntat eftersom det är en gammal pump. Dessutom hade elpatronerna lagt av, och av den anledningen hade vi redan bokat in hantverkare som skulle installera en ny värmepump om ca  1 och 1/2 vecka, tur i oturen. Så nu har vi varken värme eller varmt vatten.....
Men som tur är har man snälla föräldrar som ställer upp. Min pappa släppte allt han hade för att fixa byggfläktar från jobbet som han nu har varit och lämnat härhemma.......Tack snälla pappa! :-) De har även erbjudit oss husrum men eftersom vi bor på olika orter så blir det lite krångel med skola osv. Men vi klarar oss, nu har vi ju byggfläktarna och ca 300 värmeljus på lager ;-). Duscha får vi väl göra hos mamma och pappa med jämna mellanrum. ....Vänner luktar vi "skit" så vet ni varför......;-)

R tycker att här är kallt men jag är riktigt varm det måste bero på att jag har mina varma fårskinnstossor på mig.Änn så länge är detta riktigt mysigt. Vi kan inte ha så många lampor tända för byggfläktarna är på 2 KWH så då går säkringarna. Men nu sitter vi här och dricker rödvin och mumsar på skumtomtar (jag vet, lustig kombination) så det går ingen nöd på oss ;-). *Fniss* riktigt romantiskt ju...... om man bara slapp surret från byggfläkten......

Ha en skön Fredagkväll! KRAM

       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0