Finns det någon hund för oss?

Sitter här och funderar.
Jag har jobbat inatt och har en liten stund över för mig själv. Jag har nog snart gått igenom hela skk (svenska kennelklubbens) rasregister. Men jag hittar ingen ras som jag känner skulle passa till 100%. Är det inte det ena så är det något annat. Hunden som jag tidigare skrev om har jag förstått att det är en ras med ganska mycket sjukdomar. Och med tanke på vad vi precis gått igenom med Enzo så blir man såklart lite rädd.
Men med så många raser som det finns så borde ju "vår" ras finnas kan man tycka. Jag vet inte, kanske jag läser för mycket? 
Jag har haft 3 hundar i mitt liv alla underbara på sitt sätt. Den första var en sheltie- världens snällaste, en hund som var otroligt lättlärd och intelligent, men lite för lite motor. Hon blev 17år!! Den andre Ebba blandras Schäfer-labrador-bordercollie. I henne var det mycket mer krut! En otroligt rolig hund som var med mig (oss) överallt. Bolltokig och snäll. Sen var det då Enzo, även han en blandras Dobermann(mest)- rottweiler och liiite schäfer. Han var precis som de andra väldigt snäll, mycket tålmodig med barnen och en riktig buse. Men honom fick vi ju bara uppleva som valp-unghund tyvärr. Drygt 7månader gammal blev han sjuk och vi fick ta det enormt svåra beslutet att låta honom somna in. Något av det jobbigaste jag upplevt, att behöva ta ett sådant beslut när han var så ung.

Så vad ska vi få för någon hund denna gång? Vad vill vi ha, vad ska vi leta efter, vad passar vår familj? Hoppas att rätt hund snart dyker upp. :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0