Champagne frukost och privatplan ;)

Jag måste erkänna. Det råder bloggtorka! Jag har inte alls något speciellt att skriva eller berätta.Det har varit en helt vanlig dag med jobb, dagis, fritids, lämningar, hämtningar, läxläsning, lek, tvätt, disk, mat......blablabla......
Vad tråkigt det låter! Nej men jag är bara ärlig! Min dag har inte alls varit särskilt glamourös.
Först tänkte jag att  "äsch jag lägger ner bloggandet", men varför? Det är ju faktiskt först och främst för min egen skull jag skriver.( Sen om någon vill läsa, så är det bara kul). Jag kan ju inte sitta här och hitta på, eller? ;)

Vaknade imorse med att R kom in med en frukostbricka. Han hade tänt ljus och dukat fint. På brickan stod en flaska champagne. R berättade att han hade en överrasknig, han hade bokat ett privatplan som skulle ta oss till en härlig söderhavsö. Väskorna var redan packade och allt var ordnat.......
 Nej STOPP! Jag bara drömmer, det är nog bättre att jag håller mig till sanning istället! Även om sanningen är tvätt och disk ;-)
Men även om det är tvätt och disk och jag faktiskt tycker att det är ganska trist ibland, så kan det ändå komma över mig att jag är så lyckligt lottad. Jag har man och barn- en familj som jag älskar över allt annat, fina vänner, vi har mat och pengar så att vi klarar oss. Tak över huvudet och sist men inte minst vi är friska!
Jag halkade idag utav en slump in på en cancersjuk kvinnas blogg. Jag blev oerhört berörd och ledsen för hennes skull, men samtidigt blev jag så tacksam över vad jag har. För jag vet att om jag eller någon annan i min familj skulle bli sjuka, så skulle jag sakna de där vardagsstunderna.
 
Lite svammel såhär på kvällen....men direkt från hjärtat ;-)

Update! Ja jag var nog ganska trött, när jag skrev, vad svammlar jag om egentligen? Champagne och privatplan *fniss*, tala om att drömma....... ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0