LUCIA

Jag höll mig faktiskt hemma trots att vi hade hantverkare här idag. Försökte hålla oss undan och åt frukost inne i vardagsrummet istället;-). Det skall bli så skönt när det blir färdigt här hemma. Bara en sånn sak att få duscha varmt.... Jag har ju varit ledig så jag och barnen har kört hem till mamma och pappa och duschat men R har duschat i kallt vatten.....:-O

 Idag har jag inte gjort alltför mycket......har varit en riktig slappe-dag. Barnen har bakat chokladbollar och lekt tillsammans och jag har suttit och läst endel. Det känns lite onödigt att börja städa och fixa, det blir ju ändå så stökigt när man har hantverkare här.(Skyller på det iallafall;-)  )

 I eftermiddags var jag med barnen på kören och nu övas det för fullt inför lucia uppträdandet i kyrkan.Idag utsåg de oxå vem som skulle bli lucia. Det blev faktiskt "E" som blir körens lucia:-).
Hon har även blivit utvald till luciakandidat på skolan, så hon har en chans att bli skolans lucia oxå. Det är 4 tjejer det "står emellan". (Det är inte så allvarligt som det låter;-), men klart man känner sig stolt som mamma)
 Detta året blir det 3 luciauppträdanden för vår del! Torsdagen den 11.e är det dagis och T som kommer att gå lucia. Fredagen är det luciafirande på E's skola och på Lördagen är det luciafirande i kyrkan med kören och då lussar båda flickorna. Ska bli så mysigt:-).

Nej, nu ska jag gå och göra mig iordning för natten...... Så jag säger GODNATT nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0