ELDVAKT

Nu är snart vårt lager med värmeljus slut! Nej men nästan, vi har iallafall snart eldat 200st..... Imorgon ska R fylla på vårt lager.Hihihi ....detta har nästan blivit lite av en sport för oss att elda med ljus och få upp värmen. Vi har just nu 23grader här så det är ju inte kallt....vi brukar nog ligga där omkring. Vi har ett varmt hus. ;-)
Pappa har försett oss med 3 byggfläktar oxå men vi använder bara 2st. En har vi där uppe och där har vi inga ljus. Sedan har vi en där nere oxå, men fläktarna går på termostat och de går faktiskt inte särskilt ofta så vi har nog lyckats med ljusen.sedan vet jag inte vilket som är mest ekonomiskt men förrutom de 200värmeljus vi har eldat dessa dagar så har jag en stor låda med en massa ljusstumpar som jag oxå använder mig av:-).
Vi har det så mysigt! Jag älskar att ha tända ljus och egentligen borde nog vi ha en kamin.....för  jag hade nog blivit en riktigt bra eldvakt ;-)

Ha det gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0