Barn och mat

Jag antar att vi inte är ensamma om "detta problem". Vår dotter "E" är så tråkig med maten. Ingenting passar......jo pannkakor skulle hon kunna äta varje dag! Makaroner och köttbullar/ korv eller potatismos och fiskpinnar skulle oxå fungera men ungefär där är det stopp....*suck*. Vad ska man göra? Ingenting duger och äter hon så är det så liiite så liiite. Undrar egentligen hur mycket hon äter i skolan eller om det är knäckemackor hon äter?......För ja, mackor duger oxå. Lillasyster äter bättre och vågar sig på att testa nya saker men det händer ju såklart att hon "smittas" av att storasyster inte äter.......och då äter inte  lillasyster heller.
Hoppas att det är övergående och att smak-lökarna mognar. Jag minns ju själv vissa saker som jag absolut inte ville äta när jag var liten men som jag gladeligen äter idag;-).
Någon som har något smarrigt, barnvänligt recept?:-)  ( som även vuxna gillar)

Idag är det en sånn dag då det inte händer så mycket......bara jobbar. Men sedan är jag långledig och det ska bli skönt.
Oj, vad det ösregnar.....skönt att sitta här en stund och ta det lugnt  med en kopp the, ja jag dricker faktiskt the idag.....gott!
Vi hörs lite senare! KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0