"En extra hårddisk"

Kollar min kalender flera ggr om dagen, så rädd att jag ska missa något. Jag kanske glömmer bort kalaset T ska gå på eller glömmer att vi är bortbjudna på Söndag.....shit! Men jag är nog inte den ende som just nu har ett fullspäckat schema. Ikväll är det Lucia-julfest på dagis.....måste fixa batterier.......måste kanske sy upp lucialinnet oxå?.......just det E skulle ju ha lingonris till sin Luciakrona på Luciaframträdandet i kyrkan på Lördag.....vad ska vi bjuda på för mat på Lördag då vi ska ha gäster osv, osv, osv....

Hahaha, vilka lyxproblem man har egentligen.....det är ju roliga saker som händer nu, men på något sett längtar man ändå tills allt lugnar ner sig, det är liksom klimax på julafton. Idag skrev jag ner det mesta på en lapp som ska fixas, så att man kan bocka av efter hand. Det känns skönt för då kan jag släppa endel från huvudet. Man för över det på en "extrahårddisk" ;-). För min "hårddisk" börjar bli full.... hahaha, ja det känns så iallafall;-)

Men sedan är jag  ju en människa med ett stort kontrollbehov, som behöver lära mig att slappna av....och delegera vidare. Svårt det där.
:(

Sedan är det ju så att jag alltid har en viss förmåga att plocka på mig extra jobb på jobbet strax innan jul, för att sedan kunna flexa ut och få ett långt jullov. Men nu kör jag järnet fram till den 24:e sedan tänker jag ligga på soffan och äta choklad och knäcka nötter. :-)


Josefine


                                                
+

= SANT ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0