Lucia på skolan

Då har vi varit på  Luciafirande- julfest på dagis. Mysigt! :-)
T  hade liksom de flesta andra småflickor valt att vara Lucia. Där var nog bara ett par stycken som hade valt att vara tärna. Imorgon är det dags för Luciafirande på skolan. Då ska tvåorna gå Luciatåg.

 I skolan gör man inte som på dagis dvs att alla får vara vad de vill, nej i E's klass hade läraren sagt att barnen skulle rösta vem utav flickorna i klassen som skulle bli Luciakandidat och sedan lottades det vem utav totalt 4 uttagna flickor på skolan som blev skolans Lucia. *suck* jag önskar verkligen att de hade gjort på ett annat sätt......för i E's klass var det hon som de röstade på som Luciakandidat och som sedan lottades vidare till att bli Lucia. Detta har E  fått "äta upp" De skulle lottat  från början.:-(

En klasskompis till E blev tydligen avundsjuk och hade sagt - "Jag passar bättre till Lucia för jag har längre och ljusare hår änn vad du har...."

Summan blir så klart att E blir ledsen. :-(
Hon har inte bett om att få bli Lucia........

Förlåt att jag skriver detta men jag var bara tvungen att ventilera lite. Detta kunde ha gjorts på ett bättre sätt från skolans håll tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Om jag hade varit du så hade jag pratat med fröknarna och bett dem ta upp och prata lite mer om Lucia i klassen. Kanske berätta att Lucia t.ex. egentligen kommer ifrån Italien och från början hade mörkt hår. Berätta också för fröknarna vad som hänt och vilka konsekvenser E har fått ta. Så onödigt att barnen redan ska in i den här utseendefixeringen - det kommer tids nog ändå!

Här hemma tyckte i alla fall jag och Ellen att E var världens bästa Lucia! :)

2008-12-13 @ 00:59:35
URL: http://pillao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0