Jag är kär ;-)

Ja, jag är så klart jätte kär i min man men just nu var det inte honom jag tänkte på!;-)

OOOPPPS! Tänker väl ni nu? ;-)

Jag har blivit kär i den rasen som min man hela tiden förespråkat,dvs. BOXER! Ja även utseendet börjar tilltala mig. De är ju faktiskt rätt söta med sitt underbett......
Ja det var ju en Boxer jag tidigare skrivit om. Pågrund av vad vi fick vara med om med Enzo, vår tidigare hund så blev vi lite rädda när vi fick höra att Boxer är en ras med ganska mycket sjukdomar. Eftersom det inte har "klickat" riktigt med någon annan hundras så har vi nu sagt att det får nog bli en boxer ändå, men vi får vara nogranna när vi väljer ut föräldradjuren.

Nu har vi hittat en kennel som verkar ha det vi söker och till på kuppen har de valpar nu, som är ca 4 veckor gamla! Jag har mailat kenneln och beskrivit vår familj och ställt en massa frågor. =-)

Om de har valpar som inte är tingade, vet jag inte ännu.? De hade iallafall fått 4 hanar samt 4 tikar. Det är en tik vi vill ha.
 Men vi hade inte räknat med valp så tidigt utan snarare framåt våren. Men vi får väl se.....som sagt vi vet ju inte änns om där finns tikar kvar och hur det känns om vi eventuellt  åker och tittar, men bestämmer  man sig för att åka och titta, ja då är det nog ganska kört;-). Jag börjar ju så klart drömma direkt och kolla kalendern angående ledighet osv.....(fast det säger jag inte till R, för han tycker att jag kan ta det lite lugnt....)
Jag skickade mailet för ca 1 timme sedan och jag har nog redan kollat mailen 5ggr.......

OOOOPPPPS! Måste sticka till jobbet, vi hörs om en stund......

Kommentarer
Postat av: Filippa

Hejsan!



Kul att ni äntligen har bestämmt er för en ras OCH hittat en kennel!



Ska verkligen bli kul o se vad det blir för en liten rackare ni väljer ut isf!! :)



Många kramar

2008-12-17 @ 12:13:05
URL: http://denvilda.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0